lördag, april 01, 2006

Att välja att inte välja

Idag har jag väntat ut morgondagens val med att besöka den mytomsunna helg marknaden i Bangkok. Här fanns allt och då menar jag verkligen allt. Så hur kan man misslyckas att köpa någonting??? Well jag kom tomhänt därifrån, det blev helt enkelt för mycket att välja på. Så tillslut snurrade allt bara och jag fick panik och flydde fältet. Jaq har föresten bytt hotel, nu delar jag rum med min polare Charles Pertwee. En fotograf från Tokyo och skön snubbe. Har också hunnit träffa Mikael Töpffer en polare som jobbar och bor i Bangkok sedan några år tillbaka. Många sköna små tips därifrån och det var kul att träffa honom. Nu snart sova och hoppas vara mera frisk imorn för att orka med och springa runt på demonstrationer och i vallokaler imorgon.

2 kommentarer:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Jag är väl bekant med fenomenet att inte köpa något, eftersom det finns så mycket att välja på. Vet inte hur ofta jag gick ut tomhänt från en affär när jag var i New York, bara för att det fanns så mycket att välja på. Chokladbruna eller Nougatbruna handdukar? För svårt. Strawberry eller Cocos duschkräm från Philosophy? För svårt. Magnetdocka eller Legodocka till Femåringen? För svårt. När det dessutom ofta är så billigt att man kunde välja båda två.

Problemet är att man ha för gott om tid, och tänker att man kan komma tillbaka. Man skall ha ont om tid, helst på väg till flygplatsen.

Me sa...

När jag går till marknaden i Bangkok brukar jag ha med mig en lista på prylar som jag vill köpa.
Av någon anledning slutar det alltid med att jag har händerna fulla av allt förutom det som stod i listan.