fredag, april 14, 2006

Chilling

Att helt plötsligt vara den som är mest erfaren är en konstig känsla. Jag är deffenetivt yngst här men ändå har jag nog mest erfarenhet bland dom tre journos som är här. Thomas, fransmannen som jag hängt med. För hans del var det första gången han var i en konfliktzon. Mitt flyg till min slut station, den bas där jag ska vara på går 21:30 så idag har jag haft ledigt. Att göra den gröna zonen är ganska svårt, man ska har badgar och eskorter, tillstånd och papper. Vi lyckades iaf ta oss in på PX, ett jätte stort område där allt finns. Burger King, Pizza Hut, Subway och en enorm mat/allt du behöver affär. Självklart hade dom en militär avdelning i affären, jag gick runt där och kände och klämde på bra skaer att ha prylar. Jag kom därirån med tre t-shirts och en handuk. Nått som jag är lite stolt över är att dom sålde snus där, dipp heter det på amerikanska och det är i principp samma sak. Jag köpte iaf inte en dosa! Trots att jag var sjukt snus sugen.

Inga kommentarer: