tisdag, april 11, 2006

Dubai

Puhh har precis lyckas väcka min dator till liv igen efter en kort strejk. Kan vara så att den sympatiserar med fransoserna eller så var den bara trött på att leva. Den har nu iaf varit på andra sidan två gånger! jag befinner mig iaf i Dubai, uppe i buisnies loungen och sitter och har en halvdags transit. Vi kunde inte landa i Dubai på en gång för det var så tät dimma, ist mellan landade vi i Abu Dhabi. Jag sov hela resan och vaknade lite panik slagen, min stolskompis sa nämligen att vi var i Dubai, men att ingen släpptes av. Var vi kapade? hade jag tagit fel plan? Vart ska jag? Väldigt snurrigt blev det innan jag fick tag i en flygvärdinna som förklarade situationen för mig och sa att jag kunde sova vidare. Dubai's flygplats kan vara nått av det galnaste jag sett på länge. Här kan man nämligen inte bara köpa parfymer och choklad utan känner man att man saknar just den där nyaste Rolls Roy så står den där och väntar på en. Nu hoppas jag bara att allt går hyfsat smidigt, jag landar i Kuwait City klockan 16:55, hoppas hinna ut till basen ikväll för att fylla i lite papper och om jag har väldigt mycket tur kan jag kanske vara i Baghdad redan imorgon. Men jag skulle inte tro det, men vi hoppas på det!

1 kommentar:

A. von Achtersnurra sa...

Lycka till! Kuwait ligger två gin & tonics från Dubai.

Men du, var inte allt för imponerad av flygplatsen. Den är bara smäck. Senast det regnade ordentligt i år stod det en decimeter vatten inne i taxfree. Inga plan flög då. Inga datorer fungerade heller.