fredag, april 07, 2006

Jag en bulldog?

Svt har ett test på sin hemsida som visar vilken hund man är och jag blev en bulldog! Själv hade jag hoppats på en jack russel terrier men man kan ju inte få allt man önskar sig här i livet... Har ni 2 min över, gå in och gör det. Vad blev ni?

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Bilden är från Svt.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev en Mops...

Ida Thunberg sa...

Jag blev cocker spaniel.
Men om man hellre vill bli en katt då? Hur gör man då?

Anonym sa...

hej martin
nu e det karins burlesk fest nästa vecka
kan du maila din address lista till henne tror du så hon kan maila ut inbjudningar?

Hennes address e

harpyan@hotmail.com

thanx

marcus

Martin von Krogh sa...

hahahaah Johan blev du en mops??? Vad är karakteristiskt för dom då?
Ida du är en cocker spaniel, söt med fina ögon. Vet inte hur deras personligheter dock.

Robot sa...

Jag blev en Berner sennen.
"Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter."
Där ser man!