måndag, april 24, 2006

Bomber och vulkaner

Dom senaste dagarna har jga inte gjort så mycket, var ute på ett halv roligt uppdrag norr om Bagdad. Men idag ska jag runt och svänga och nu börjar det röra på sig. Har inte bestämmt hur jag ska göra än, stanna längre eller åka till Singapore. Eller jag hade bestämmt mig men sen fick jag ett samtal igår från min redaktör som frågade om jag kunde åka till Indonesien a.s.a.p. Det är nämligen en vulkan norr om Yogykarta som ska ha utbrott snart. Jag har en mycket begränsad kunskap om detta så om det finns nån siesmolog eller vad det nu heter som läser skulle det vara grymt om du ville räcka upp handen eller kontakta mig.
Så nu har jag dubbla planer, jag har en biljett ut ur landet den 26 april men har också ordant så jag kan stanna. Ska ha ett svar senare idag på detta. Och det bästa är att om jag åker hem till Singapore kommer min flickvän ner, jag frågade henne igår om hon ville komma ner ändå isf och hänga på till Vulkan utbrottet... Omoraliskt från min sida? men hon sa ja, en annorlunda semester.... Jag satt uppe halva natten med research till det hela så jag sov som en prins. När jag vaknade 11:00 frågade min pressofficer om jag hade hört bilbomben som smällt för nån timme sen. Oroväckande jag sov som en stock. Nu var det dock precis skottlosning strax utanför. Vill ut från mitt fänglese och röra på mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Merapi har tydligen haft 68 utbrott sedan 1548. Gå inte för nära kanten... Kram

Anonym sa...

Kollade med en geolog på universitetet... den där vulkanen har tydligen varit en av de mer aktiva i världen de senaste tjugo åren. Om den får ett utbrott är det tydligen något man inte ska missa.

Anonym sa...

Grattis till flickvän! /A

Martin von Krogh sa...

Pappa: Nja jag tror inte det.

Hawk: Tusen tack för den infon! Säg gärna till om han säger nått mer.

A: Tack!!!