lördag, april 15, 2006

Dag 1

Sa nu har jag landa pa camp Kalsu den ligger soder om Baghdad och jag kom hit inatt, sen transport med "Ironhorses" vilket ar helikopter lyft. Just nu ar jag skit trott sa ni far ha oversende med att jag svamlar. Eftersom jag inte fick en lista pa vad jag skulle ta med mig sa hade jag ju sjalvklart inte en sovsack med mig, ist fick jag en hard varme filt att dra ovar mig nar det blev kallt. Men jag sov som en prins. Vaknade tidigt och at frukost i massen, jag kan bara saga fan vilken skillnad jamfort med lumpen.... Jag skulle kanske inte saga till det battre, frukosten ar enorm, som en internationell hotel frukost fast lite samre. Dagens uppdrag som jag foljde med pa var iaf ett sok i en liten by. Vi akte fyra humvies dit, nar vi hade akt igenom det fientliga omradet fick vi hora pa radion att nagra km bort var det sniper fire. Nar vi val kom till byn som bestod av tva sma hus soktes det med hundar och svepare efter minor och vapen gommor. Dom hittade ammunition och en telefon for en vagbomb. Senare tillbaka pa basen sa blir jag tvungen att ta tva power napps. Varmen och all utrustning gor att man blir sjukligt trott. Nu ikvallvar det fest pa massen, jag undrar hur kul man kan ha det utan sprit och med massa vapen och uniformer? Temat var iaf 70-tal och dom som var utkladda fick komma dit i civila klader. Ahh nu gar ogona i kors och jag maste sova. Roger over and out.

3 kommentarer:

S sa...

Vill bara säga att jag tycker att din blogg är grymt bra. Du har en skön stil skrivmässigt och det du skriver om är ju inga vardagsgrejer direkt. ;)

Anonym sa...

Håller med föregående talare. Och har i dag pushat extra på politikerbloggen. Ta hand om dig, grabben! Själv drar jag till Thailand på onsdag... Inte omöjligt att det blir en avstickare till Singapore. Var hittar jag nyckeln i så fall? ;)

Martin von Krogh sa...

Sandra: Tack! vad glad jag blir, blogvarlden har lite blivit min lank till Sverige medans jag ar borta. Kul att det inte bara ar ens kompisar som laser och tycker det ar intressant.


Niklas: Fan vad roligt! Klart du ska gora en avstickare ner till Singapore, jag kommer hem den 28 april sa da ar du valkommen!