måndag, april 03, 2006

Klar i Bangkok

Så ska jag börja runda av min Bangkok's vistelse, hörom dagen fick jag nämligen svar från jänkarna att jag fått en plats bland infanteriet starx utanför Baghdad. Så nu ska jag ha ett sista möte med min redaktör om hur det ser ut med jobb sen åker jag nog dit. Men imorn bär det först av ner till Singapore, byta utrustning plocka upp lite prylar och slänga in en tvätt. Det är föresten ett väldigt speciellt språk som används när man pratar med amerikanska militären. Tex på frågan om jag kan få lift in från Kuwait med militär flyg så använder dom orden "movement into theater" ist för flyga in till Baghdad. Well vi får se, det kommer bli lugnt jag ska vara med det här förbandet om allt går som det ska i några veckor, dom håller på att städa upp efter senaste offensiven som pågick förra veckan norr om Baghdad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till men ta det lugnt!

Ring om du behöver hjälp så kommer jag och backar upp dig!

Anonym sa...

Have fun and take care!

Martin von Krogh sa...

Tack, lovar att ta det lugnt. Har ju nått att se fram emot när jag kommer tillbaka nu...