onsdag, april 26, 2006

Dumpad av lady luck!

Jävla fucking kuk, jag har verkligen ingen tur just nu. Jag har blivit utkastad från Irak. Min gårdag var minst sagt stressig, först hamna i kraftig beskjutning sen ut på ny patrull på kvällen. Kom hem 00:00 skulle då bestämma mig om jag skulle stanna kvar eller åka ner till Indonesien. Jag fick inga klara besked från min redaktör, utan hade världens diskution med henne. Det sluta med att jag bestämde mig för att stanna i Irak och åka över till Ramadi och följa marinen i nån vecka. Jag blir slussad klockan 02:00 till media centret för jag fick inte stanna kvar på den basen som jag bodde på. Mitt planerade flyg gick 07:00 på morgonen men jag sa att jag skulle hoppa det och stanna kvar. Paus, att fixa et flyg ut från Bagdad tar fem dagar, omöjligt att få det snabbare. Jag vaknar 09:30 av att en PAO kommer in och förklarar läget, jag kan inte stanna kvar längre. All inbäddning har blivit satt på is till ny information. Som det ser ut nu kommer det ta mellan en till två veckor innan dom kommer behandla nya inbäddningar. Och jag kan inte bvo kvar på presscentret under tiden. Dvs ta in på hotel i röda zonen. -Men det possitiva är att vi har fixat en ny flight till dig, du lyfter 10 min! Efter mycket tjafs och en lång och dålig förklaring så var det bara att panik packa väskan och köra ut till helikopter plattan. Sen vidare med flyg till Kuwait. Så nu är jag här. Jag har även hållt min flickvän lite för länge på sträckbänken med om jag ska stanna eller inte. Och igår kväll sa jag till henne att jag skulle stanna så hon hann ju självklart boka av resan ner till Singapore. Om jag har tur så kommer hon ändå ner på lördag, då ska hon skämmas bort! Lite plåster på såren för hon är tillsammans med världens sämsta planerare.... I pipeline klockan 22:31 lokal tid, Sri Lanka inbördes krig, Indonesien vulkan utbrott eller om hon inte kan komma ner så kolla möjligheterna att hoppa på en herka över till Afghanistan med US military. Personlig status trött och stressad, jo jag har föresten börjat snusa igen och vill helst av allt att det är sommar och bli as packad med massa polare i Stockholm.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mao "en helt vanlig dag på jobbet" !
Å ha en riktigt skön helg med mycket kärlek!

Robot sa...

Du är min idol, Martin.

Ida Thunberg sa...

Min idol också, med eller utan snus. Och snart är det sommar, det blir bra.

Martin von Krogh sa...

Kapple: Ja visste är det de. Ibland önskar man bara att allt flöt så man slapp panik improvisera hela tiden. Men det är endel av charmen också. På nått sätt så löser det sig ju alltid.

Robert och Ida: Jag blir ju generad när nu säger så ju! :-) Ni är ju världens finaste och ser fram emot champagne och absint race och ljummna sommar nätter i Stockholom.

Sandra: Hoppas du dyker upp där efter första absinten och hjälper oss med resten.

KRAM!!! och tack för att ni finns i mitt liv!

Anonym sa...

Kom hem nu istället! Det e ju sommar i Stockholm, nästan...
Å om nån vecka borde det mesta av björkpollen ha snortats upp av mig så det e lungt.

Martin von Krogh sa...

Andreas a.k.a dustbuster: Jag kommer ju hem snart ju! Knappt en manad kvar sen ar det fest!