fredag, april 14, 2006

Landat

Efter en hel natt först på Hilton och sen på militärflygplatsen har jag nu landat i Baghdad. Allt har gått smidigt och bra, jag somnade som en gris på flyget mellan Kuwait och Baghdad. Det går inte att hålla sig vaken på en herkules allt buller och ska gör så jag somnar på engång. Väl nere på BIAP har jag sånt flyt jag har tidigare pratat med en fransk reporter från Le Parisian. Thomas och jag ska till ungefär samma ställe så vi har slagit oss samman. På BIAP trängs alla som ska över till gröna zonen. Det går inte så många helikopter transporter och all militär personal har såklart företräde. Jag och Thomas lyckas komma först i kön och tillsammans med en annan kvinna få dom tre platser som fanns att tillgå. Nästa lyft var imorgon. Så nu sitter vi här i gröna zonen i media området och svettas. Sjukt varmt är det och jag hoppas komma till min bas redan idag.

Inga kommentarer: