torsdag, april 06, 2006

Long time..

Igår var det welcome home party/vanlig onsdags utgång hör i Singapore. Jag är ju inte den som spottar i glaset så jag följde gladeligen med ut på middag och utgång. Världen är liten när man får höra att en av sina gamla barndoms kompisar från lågstadiet precis flyttat ner och börjat hänga i samma gäng som jag hänger med här nere. Emil Wiklund, en stört skön kille från Enskede. Han har tydligen praktik på ambassaden och det var väldigt roligt att se honom. Jag tror ju stenhårt på att vi som är uppväxta i gamla Enskede är lite speciella... På ett bra sätt alltså! Har slöat hela dagen spriungit runt i lägenheten och bara varit stissig. Jag hatar att vänta på besked. Jag vill nämligen få klartecken på att jag har en plats på en militär transport från Kuwait till Baghdad innan jag åker. Orkar inte hänga i Cairo i en vecka för att vänta på visum, inget fel på den stan men den tar verkligen musten ur mig. Pratade precis med en person som jag saknar hemskt mycket där hemma i Stockholm. Nu ska jag nog kolla på en film och hoppas på att få ett mail under tiden. Fick föresten ett mail från min redaktör med helt sjuka reportage ideer, alla kanske inte var helt seriösa...

3.Splattering a nude woman with paint
‘Hunting For Bambi’ is the craze that has taken the States by storm.
Branded ‘an embarrassment’ by Las Vegas city officials (oh, the irony),
the sport involves geezers paying around $10,000 to hunt a nude woman down
and shoot her in the bare ass with paintballs

1 kommentar:

A. von Achtersnurra sa...

Kairo? Jag lider med dig. Tror aldrig jag sett så många bilar på en och sammma gång som där.

Fast vet inte om Kuwait är så mkt roligare. Möjligtvis ett snäpp skojigare än Saudi. Lätt att hålla sig för skratt med andra ord.