torsdag, mars 15, 2007

Utmaningen

Jag har blivit utmanad, för första gången! Efter ett år i blogg världen så har jag känt mig lite utanför kan man säga. Visst så har jag mina "bloggkompisar" men ingen av er han nånsin gett mig en utmaning.... Well nu är den här iaf, så tack så mycket Ensamma mamman!

"Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information"

1. Jag gillar att gå runt naken så att folk kan se mig. Neeeej jag skoja bara men det hade varit lite kul om det var så och outa mig på ett sånt här sätt. Nej faktum med så är det inte helt lätt att komma på konstiga saker om sig själv som är lagom utlämnande. Men vi gör ett försök. 1. Jag har en pervers läggning för städning, jag har alltid varit extremt bra på att städa och tycker det är väldigt skönt när jag har allt rent och iordnig. Det motsätter dock inte att jag kan ha det väldigt stökigt från tid till tid.
2. Det här har lite med ovanstående punkt att göra men eftersom jag fått höra det så många gånger så tänker jag ändå att det får en egen punkt. Jag är en disknazist. Allt ska diskas på engång efter man ställt något i diskhon, tyvär kan jag också erkänna att jag har sagt till en viss person att hon diskade på fel sätt... Jag brukar också om det finns disk när jag kommer hem efter at varit ute och rummlat ställa mig och diska, oavsett hur mycket klockan är eller hur vingligt det går.
3. Jag är väldigt vidskeplig, finns inte en chans att det kommer in ett knippe ljung eller att det läggs några nycklar på bordet hemma hos mig. Har också varit på väg att missa ett flyg för att jag sprungit runt hemma och letat efter en viss sak som jag bara måste ha med mig när jag ska ut på jobb resa, annars kan ju tex planet störta...
4. Jag har ekonomisk fobi, innefattar allt. Inte bara att ta tag i räkningar etc utan även att skicka fakturor. Det här är dock något som jag börjar bli bättre på efter bitter erfarnhet...
5. Jag älskar rom comes (romantiska komidier), vet inte hur många gångar jag har sett tex "You got mail". Jag vet att det är så söt sliskigt som det kan bli men shit! Vill man inte bara för en liten stund låtsas vara dom där snubbarna som alltid får tjejen på ett skönt sätt på slutet!
6. När jag var liten så opererades jag för att min ena testikel åkte upp och vred sig, detta (utan att gå in på för mycket detaljer) resulterade sig i att min nerver syddes ihop fel. Så varje gång nån lägger sin hand på insidan av mitt lår somnar min ena testikel för en stund.

Thats all folks, jag hoppas efter dessa avslöjande pinsamheter om mig själv fortfarande finns dom som vill vara mina kompisar...Kram!

4 kommentarer:

Henke sa...

Haha, en sovande testikel :)

Kul svar på frågorna. Jag har inte vågat posta mina svar ännu. Mamma kan ju läsa.

S sa...

Dina svar på den här utmaningen är de BÄSTA jag läst. Alla andras framstår som rena tråket jämfört med dina. Disknazi. Hehe. Och hur diskar man fel?

Martin von Krogh sa...

Henke: Jo min mamma läser också min blogg men lite får man bjuda på sig själv.

Sandra: jag vet inte om jag ska tolka det på ett bra sätt att jag har bäst svar. Det var ju som sagt konstiga saker om sig själv man skulle skriva... Ang diska fel, så finns det ju såklart inget riktigt bra svar på det mer än att jag är lite knäpp. Skulle aldrig komma på tanken att säga en sån sak idag...

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Vad skoj att jag fick vara först med något. Egentligen tyckre jag att det är lite pinsamt med att skicka vidare utmaningarna, lite så där svenskt, "vem-tror-hon-att-hon-är-som-skickar-en-utmaning-till-mig-typ. Så jag är glad att du inte tyckte det.

Underligheter är ju roliga. Framförallt att man så ofta kan känna igen sig i andras underligheter, vilket får en att inse att man inte är så underlig trots allt.