måndag, mars 19, 2007

Goooood morning Bagdad!

Vaknar upp frusen och kall, jag tror det regnade inatt och det brukar kyla ner rejält. När jag tittade på telefonen hade jag fått 22 sms av min redaktör Lena. Det var inget jätte viktigt hon ville utan titt som tätt hamnar meddelanden på loop. Förra resan klarade jag mig utan en enda loop men Urban fick ca 100 st av sin fru med samma innehåll. Molnen hänger utanför och verkar inte riktigt kunna bestämma sig om dom ska regna eller glida vidare. Så småningom ska vi ut och röra på oss, idag är ju dagen D då vi ska få till våran första live chatt med en familj här i Bagdad. Ni får gå in på aftonbladet.se för att kolla in allt. Jag har världens meck just nu att få mina bilder stämma överens med hur jag ser dom och hur dom ser ut när dom ligger på webben. Just nu ser det lite dassigt och tråkigt ut men på redaktionen sitter snart (han satt i bil kö för en stund sen) maestro, Pether Engström som är min underbara bildredaktör. Förhoppningsvis har han tid att skruva bilderna rätt, så håll ut snart ser det bättre ut.... (jag vet ju att ni kommer se skillnaden, eller hur!!!!;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra idé med chatt och bildreportage!
Och så väl genomfört!
Poetisk bildsvit – och svar som känns i maggropen.
Kram

Anonym sa...

Jag gillar dina bilder, och t'nker inte s[ mycket på det tekniska. Jag ser mer på historien du berättar med dina bilder, och dt är du fantastiskt bra på.

Sköt om dig Kram EvaLena