onsdag, mars 28, 2007

Blatte teamet raporterar


Som sanna blattar som vi är kan vi ju inte hålla borta oss från lokalvårdar yrket vart vi än är. Så självklart gjorde vi en insats här på basen också.... Urban är ute på patrull och stökar runt nånstans, medans jag satt och sände bilder sent inatt och behövde en liten sovmorgon. Idag är det sista dagen för oss här, för imorn bär det av hemmåt. Snabbt går det ju inte, vi landar den 1 april, så det tar ett tag att resa. Ännu löjligare blir det att jag förmodligen måste åka tillbaka om några veckor bara för en bild. Vi får se, det är ju bara nån månad innan sommaren börjar och massa jobb ska hinnas med innnan dess. Mailen går het just nu mellan mig och indiska ambassaden och jag hoppas allt är klart när jag kommer hem. Medans jag har varit här har jag också blivit invald i styrelsen för Reportrar utan gränser. Känns väldigt hedrande och roligt uppdrag. Att sitta i styrelser är dock alltid lika luddgt innan man har varit på ett första möte, så vi får se vad jag bäst kan bidra med. Nu ska jag leta rätt på våran PO och försöka ta mig ut på några sista grejer innan vi börjar rulla hemmåt.

2 kommentarer:

S sa...

Men perfekt. Självklart ska du sitta i styrelsen!

Och det har varit helt grymt att få läsa din blogg även den här svängen till Irak.

Självklart var jag för sent ute för att få tag på Fokus med dina bilder, men igår fick jag den av en kompis. Vilket arbete ni gjort.

Anonym sa...

Grattis till RUG och grattis till dig!
Kram