lördag, mars 24, 2007

Hårigt värre

Stack ut på uppdrag tidigt imorse, dom skulle möte upp en annan grupp och bistå dom i jakten på Al qaida aktiviteter. På vägen dit smällde det på, en liten bit bort smällde en bilbomb och väl på plats var det stökigt. Jag fick hör aett nytt skönt amerikanskt utryck. En soldat frågade mig när vi käkade lunch -Was it hairy out ther today? man stöter hela tiden på dessa underbara utryck som bara inte går att förklara eller ge en bra översättning på. Värmen gjorde så att jag somnade på hemvägen. Livet går sin gilla gång även på den här basen. Eftersom vi befinner oss mitt i smeten så lobbas det in granater lite då och då. Ändå räknas det här som ett lugnt område, på kvällen igår kunde man faktiskt se hur folk gick och shoppade och satt på teé ställen och rökte vattenpipa. Det hade varit häftigt att få uppleva hur det engång varit. Det blir en hel del kortare rep men ett som jag börjat på är en kvinnlig gunner. Hon är brigadens enda gunner och en av dom få i armen som är ute fysiskt och strider. Nu är det snart höjdar möte och sen middag. Hepp!

Inga kommentarer: