tisdag, mars 20, 2007

MIddags bjudningen

I flera år när jag var ute och jobbade hade jag alltid med mig en uppsättning lite finare kläder och skor. Detta ifall jag skulle bli bjuden på midag av nån ambassad eller liknande. Åren gick och efter ett tag så lämnade jag dom kläderna hemma. Men nu efter åtta år i yrket så blev jag helt plötsligt inbjuden på middag på den amerikanska ambassaden här i Bagdad. En major här på CPIC kom för ett tag sen in och undrade om jag och Urban skulle var här imorgon. Om så var fallet så hade han gärna sett oss på ambassaden under en middag. Mer om detta imorgon, för en stund sen råkade jag skrämma livet ur Urban när jag skrek till för att jag sett en råtta (kan ha varit ett marsvin) springa i en glipa vid taket. Nu när jag börjar tänka på det så finna det nog mer än bara ett marsvin där uppe.... Dagens familj var den bästa, då fick jag den tid jag ville för att påta. Det är ett utav dom stora problemen med att jobba här nere. Tiden finns aldrig och det är enbart pga säkerheten. Morgon dagens familj hade jag 40 min på mig att fotografera och resultatet är därefter. Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

I dagens utgåva av papperstidningen Aftonbladet har ni ett uppslag. Bra att tidningen för ut ert material vidare med kraft, det var lite klent i bladet från första chatten och det är ju alltihop ett sådant viktigt och berörande material ni presenterar.
Kram