lördag, mars 10, 2007

Dagen efter

Så var det över, igår på Berns delades Årets bild ut. Jag fick tredje pris i Nyhets bild Sverige och igår var jag besviken, hade hoppats på att plocka hem nått pris för mina Irak bilder. Men efter en fantastisk fest och lite sömn känns det bara kul. Det är alltid nervöst och spännande med dessa tillställningar och alltis skönt efteråt. Årets vinare är fantastiska fotografer och det känns otroligt häftigt att få stå på samma scen som dessa människor. Sen får man inte glömma bort alla andra otroligt duktiga fotografer som inte fick något pris. Det enda som jag tycker är synd är att det inte var en enda bild från valet eller Irak, två viktiga nyhets händelser i Sverige och världen. Våfflor till fruksot och nu vernissage på utställnigen på Galleri Kontrast, solen skiner och det är en ny dag! Jag får skriva liet mer om allt sen. Kram!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg bilden som du fick pris för, och undrar såklart var den är tagen?mi Obehaglig, och oerhört kontrastfull.

Anonym sa...

grattis till fint pris!

Adam sa...

Grattis till utmärkelsen!

Tycker förövrigt att du sätter fingret på en viktig sak när du skriver att det är synd att viktiga nyhetshändelser inte avspeglar sig i Årets Bild. Pressfoto bör i första hand vara journalistiskt, i andra hand estetiskt (alltför ofta premieras det senare framför det förstnämnda).

/Adam