måndag, februari 12, 2007

Visslan

Satt i godan ro och åt min lunch för en stund sen, jag lutade mig tillbaks för att njuta lite av solen. I en micro sekund hör jag ett välbekant visslande sen en stor smäll. En bit bort slog en granat ner, inlobbad från andra sidan floden. Folks tallrikar flög och alla skyndade in i bunkern igen. Så nu sitter vi här igen och kan skymta en blå himmel strax ovenför betong klumparna som ska skydda mot inkommande granater. Dagen blir att ägna sig åt bild redigering, pga ett litet missöde igår... redigera bilder när man har slutat snusa, det är inte lätt det kan jag säga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fruktansvärt att leva i ett så osäkert och skrämmande samhälle!
Jag glädjer mig åt att inget värre hände dig, så skönt! Välommen hem, jag ser fram emot att få lyssna på dina berättelser.
KRAMAR Lena