tisdag, februari 13, 2007

Är vi öst?

En efter en droppar dom av, våra nyfunna vänner. Journalisetr från hela världen bor under några dagar på vad som ibland känns som ett youth hostel. CPIC press center heter det, för en stund sen kom en löjtnad in som jag lärt känna under tiden vi varit här. han berättar att han ska åka till Spanien på sin RnR (permission). Han vet att jag bor i Sverige och frågar hur det är där. jag blir lite paff när han frågar hur mitt folk ser på västerlänningar, -Ja, alltså ni som bor i öst! Jag försökte förklara att vi tillhörde västvärlden vi också. Med ett tveksamt utryck på hans ansikte sa han bara -Yea right.... Så vad säger ni mina landsmän och kvinnor tillhör vi öst?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pravda! Jag har redan börjat knyta lämpliga kontakter med Putin... Sverige bör snarast gå med i Warsawa-pakten!

Anonym sa...

Martin!
Se det som en framgång att jänkarn inte trodde du vid sidan om ditt fotograferande ägnade dig åt isbjörnjakt i grannens trädgård.
Jag tycker ni har gjort ett fantastiskt jobb så här långt och ni verkar jobba med kunnigt och bra folk på plats. Viktigt det ni vill förmedla från ett så slutet land. Så var nu väldigt rädda om varandra de sista dagarna.
Håller tummarna och mina små lillfingrar.
Tänker mycket på er och vi ses på lördag!
Stor kram,
Laupa

Peppe sa...

Jag trodde att det bara var vi finländare som hörde till östblocket.

Shadow sa...

Enligt amerikanernas karta (med dem i mitten) så ser de förmodligen Asien som väst och Europa som öst...