måndag, februari 05, 2007

Konstrundan

Nu börjar allting falla på plats, inbäddningen blev klar igår så i natt så börjar vi på dom delarna i jobbet som kräver det... Vi ska västerut med marinen. Igår kväll satt jag och pratade med mamma och pappa, dom hade varit på utställning i Stockholm av Gustavsbergs konstnären Stig Lindberg. På en skylt nånstans på utställningen läste dom att Stigs sista konstverk gjordes nere i Bagdad på hotel Rachid. Så imorse när vi checkade ut så blev jag ju tvungen att fråga om personalen visste var detta konstverk var. Tyvär svarade dom -Why look back? Tomorrow is another day! Maybe i remember your name maybe i dont. Ingen mindes nånting från denna tid, så nu hoppas jag få hjälp av mina konst intresserade läsare, speciellt du Håkan! Är fontänen på bilden hans sista verk må tro?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är inbäddningen?

Anonym sa...

Fontänen kan vara ett verk av Lindberg. Ansiktet på fontänen är relativt likt en mindre staty av honom som jag såg på nationalmuseum i höstas...

Anonym sa...

Kul med den eventuella Lindbergfontänen, vilket sammanträffande!
Inte alls kul med situationen i Irak, i lördags intervjuade radioprogrammet Konflikt bloggaren Nabil som berättade förfärliga saker.
Var rädd om dig även i inbäddningen!
Kram