måndag, februari 06, 2006

Trött

Sitter nu på mitt hotel i Manila, på vägen hit mötte jag en irländare och två danskar som utgav sig för att vara schweizare...
Manila är en skön storstad, skitig, högljud och full med liv. Och det är skönt att få en dos av verkligheten efter några veckor i den artificiella robot staden Singapore. Det luktar underbar mat överallt jag har gått och maten var sjukt god. På flyget satt jag bakom nödutgången, i mitten där även jag har suttit några gånger. Det skrämmer mig lite när flygvärdinnan instruerar dom som sitter på dom platserna om att det är dom som har ansvaret om vi skulle behöva nödlanda och öppna dom dörrarna. En sak som jag därimot har anamat efter att ha fått en sån krashkurs i att sitta vid vingen är att vid start och landning måste man ha sina skor på sig. Jag vet ett det är lite freake men jag ser alltid till att jag har plockat ihop mina saker och satt på mig mina skor innan vi ska landa. Om det är någon som kan rådabot på det här så får ni gärna hjälpa mig! Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska upp tidigt (med mina mått) och flyga dom sista benen för att komma till Saipan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt; efter att ha rest omkring i asiatiska storstäder där det myllrar av liv och ljud av både folk och fä så står Singapore i bjärt kontrast. För mig är Singapore mest en resknut där man kan shoppa loss...men Manila, däremot, skulle jag gärna vilja se! Det finns tre saker jag gärna vill uppleva på en resa: folket, maten och en betydande byggnad utifrån lokalbefolkningens perspektiv.

Samuel

Martin von Krogh sa...

Ja S'pore är en bra hubb att resa från det är därför jag har baserat mig där. I övrigt är den inte så mycket att hänga i julgranen. Fast det finns ju självklart en charm med S'pore nånstans.

Anonym sa...

och jag lyssnar alltid uppmärksamt på instruktionerna trots att jag hört dem 50elva tusen gånger utifall ATT jag skulle få en blackout om ngt händer... det känns liksom förebyggande på något vis. Nödutgångarna är de enda platserna på ett modernt transportfordon där jag kan sträcka ut benen!!

Anonym sa...

Best regards from NY! Champaign buick century Percocet buy online Triad patents http://www.botox-south-florida.info/fitness_first.html Ordering a ferrari Home mortgage refinancing port huron64 italian buy xenical The direct mail of avon cosmetics company Engineering free requirement software World war two european war debts