fredag, februari 03, 2006

Att bli klassad som nörd

I december var jag In transit i Cairo och väntade på mitt visum till Irak vilket tog två veckor. Under tiden bodde jag i Zamalek på May fair hotel, ett tillsynes vanligt hotel. Men mycket konstiga saker hann utspela sig där undertiden jag väntade på mitt visum. Jag möter väldigt mycket människor när jag är ute och reser själv, på May fair bodde Saleem och Stephen vi fick kontakt genom att vi alla tre hade macintosh datorer... Båda två bodde i London men Stephen kom från NYC, dom skrev på sin PhD och pluggade arabiska. Vi blev snabbt vänner och åt frukost och lunch nere på Cilantro ett cafe som hade WiFi. Stephen hade jobbat i vita huset och Saleem hade pluggat hela sitt liv men nu var dom snart klara. Äventyren väntade runt hörnet, dom hade flygit ifrån den tråkiga brittiska studie miljön för att söka äventyr nere i mellanöstern. Dom var klassiska nördar super smarta och jätte trevliga. En kväll när vi hade varit ute och ätit så kommer det fram att Saleem ser sig själv lite som India Jones, Stephen fliker in med att -Maybe YOU want to be lika Indiana but you are such a geek! You are more like Marcus Brody -"Does anyone here speak English? Or even ancient Greek?" Saleem flek snabbt in med att -Martin is as big geek as we are, its just an differnt territory!!! Efter mycket om och men slår vi fast att Saleem är Marcus Brody. Jag har tidigare inte sett mig själv som en nörd men det är jag nog när jag tänker efter. Vi hade barnsligt roligt tillsammans och Saleem kan man följa på hans blogg. Här är Saleems version av vem som skulle vara Indiana Jones, läs det så förstår ni det här inlägget...

Inga kommentarer: