tisdag, februari 07, 2006

Manila

Sitter i loungen på Manila flygplats och lyssnar på Stan Getz som spelas i bakgrunden och dricker kaffe. Eftersom den här resan har varit lite knepig så är jag förvånad att allt har gått så smidigt som det gjort, för att komma till Saipan behövde jag nämligen boka singel resor hela vägen. Tre ben blev det totalt, Singapore-Manila, Manila-Guam och Guam-Saipan. Den sista biten gick inte att boka med så kort framförhållning så jag har ett orosmoment kvar. Men det ordnar sig, det gör det ju alltid på nått konstigt sätt. I kön bredvid mig vid passkontrollen stod det en grupp äldre nunnor. Jag blir helt trollbunden av den harmonin som gamla nunnor kan ha. Dom verkade inte ha fått in rutinen på att flyga så det blev lite stökigt när dom kom fram till tjänstemannnen i luckan. Inget var på rätt plats och det for pass både hit och dit. Men deras ledare (abbedissan tror jag nog det heter) tog det cool lungt och bara log och fortsatte prata italienska med tjänstemannen som inte förstod ett skvatt. Nu går snart planet så dags att pipa vidare.

3 kommentarer:

Martin von Krogh sa...

Hmmm nej men du får nog allt bjuda igen på nått sätt! Här lägger man upp värsta dealen och du bangar...?
Ser inte bra ut i registret!

Anonym sa...

Martin, mitt huvud fick godkännt. Men resan går vidare efter att finna det definitiva felet. Hör av mig när jag vet mer.

Ps. Undvik kallsupar, ska visst vara extra farligt på paradisöar! Ds.

Martin von Krogh sa...

Fan vad skönt!!!! Älskade vännen hoppas du får reda på vad det är snabbt!


Massa söderhavs kramar!

ps. tack för tipset...ds.