onsdag, februari 08, 2006

Att försova sig

Klockan ringer och jag vill helst sova vidare, fan vad jag är duktig som kan stiga upp så här tidigt tänker jag. Klockan var ställd på 09:00 och jag hade gått och lagt mig några timmar tidigare. Min reporter skulle ringa innan hon kom förbi 09:30. ner till receptionen och fråga var frukosten var. Hon kollade lite konstigt på och sa -Im sorry sir but we only serve breakfurst between 06:00-10:00.... Jag kollade på klockan på väggen 12:00, givetvis hade jag glömt ställa om klockan från Manila! En stund senare kommer min reporter förbi och vi åker iväg till en av dom lokala tidningarna Saipan Variety för att gräva i arkivet till vårat reportage. Det är alltid lika kul att hälsa på lokala småtidningar, den här var inget undantag. Liten mysig och när vi kom dit så hade dom bara nån timme kvar till deadline så det var full fart. Tryckarna vänta redo nere i källaren på att kunna börja trycka och folk rusade förbi och hälsade i förbifarten. En cool sak var att på denna lilla tidning hade dom en anställd fotograf och det var en ung tjej.
Nu under kvällen gjorde jag även mitt livs första besök på en strippklubb. Jag blev mest generad av att massa unga tjejer står på en scen och tar av sig kläderna. Jag och min reporter var där tillsammans och utgav oss för att vara ett par som ville krydda till vårat sexliv bara. Jag kan avslöja lite om reportaget, det handlar om trafficking, sexhandeln och politiker för ett amerikanskt magasin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med reportaget! Du kan kanske få några tips av Jacqueline Hernandez? Ni verkar vara något på spåret.

Martin von Krogh sa...

Tack det gick jätte bra!