tisdag, mars 21, 2006

Rättish fettish

Nej jag är inte seriös med rubben....
Rättegången gick bra och jag kände mig sjukt proffsig! Blixtarna flashade och det minglades efteråt. Eftersom det här var min premiär som vittne så var allt nytt och förvirrande. Tex som vittne trodde jag att det fanns ett "backstage" där det fanns kaffe och smörgåsar och vittnesstöd, men icke. Vi gick in och blev uppropade som i skolan sen var det bara att sätta sig i korridoren precis som när man hade varit stökig på en lektion... Sen ropade dom ut att jag skulle komma in och där fick jag avlägga vittnes eden. Kändes lite högtidligt sen gick det bara utför. Det svenska rättssystemet är ju en sån lallarinstution enligt mig. Men jag skötte min del och det är väl det enda som jag kan göra. Nu är min semester slut och världen ligger åter för mina fötter. Efter ett kort samtal med min byrå ser det ut så här. INGENTING HÄNDER JUST NU! Det har inte varit så lugnt ute i världen på väldigt länge. Så vart ska jag ta vägen? Jerusalem? Israel går snart till val, överbevakat. Bangkok? Thailand går till val snart, helt ointressant med det valet. Rio de Janerio? Jag har ett lång projekt där som jag hoppas börja på där i år. Nej, det får vänta, jag ska vara i Asien. Det stället som är kvar är Baghdad, där händer det alltid något och det finns inte så många journos där. Så imorn är det visum ansökning och förfrågan om inbäddning. Om det finns plats så blir det Irak i några veckor. I era öron låter det helt sjukt när jag skriver på ett sånt här lite släntrian mässigt sätt om världen utifrån en fotografs vardagsliv men tyvär blir det lätt så när jag är trött. Baghdad är stället man kan hänga på om det inte händer nått någon annanstans. Men jag är fortfarande för färsk för att häcka på rummet. Det måste vara inbäddning i minst tre resor till innan jag fått in rutinen på Irak.

Inga kommentarer: