onsdag, mars 01, 2006

Loco mixar

Sitter på Changi flygplats och smaksr i mig den förmodligen godaste blandningen på mycket länge. Brownie chescake.... Till detta toppar jag det med en latte och en snus. Vad kan bli bättre just nu? När jag var lite så var det hårda förbud att leka med maten, jag smög med mina sylt+ostmackor, kaviar+ostmackor etc. Men det är ju genom att vi testar som vi kommer fram till nya spännade saker. Ibland inte så lyckat dock. En dag när jag var liten kom jag på den briljanta ideen att göra en egen parfym. jag tog min mammas nyinöpta Oscar del la Rente (är inte 100% säker på den stavningen dock) hällde ut hela flaskan i en kastrull och kokade upp den tillsammans med torkade rosennlad och massa andra saker.... Det här var ett av dom mindre lyckade exprimenten som jag genomförde under min barndom. Men eftersom jag inte hade några riktiga leksaker och en svart vit tv hemma. Så kunde dom inte tilldela mig ett straff.... Jag kommer inte ihåg riktigt vad som hände efteråt men dom tog väl några kottar från mig;).

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D

Anonym sa...

oscar de la renta heter det:) Låter tragiskt, du lekte med kottar och din mamma gottade sig i lyxparfym;)