torsdag, mars 30, 2006

Feber flyga

Kan ha varit en av mina värsta flygturer jag gjort. Igår natt vaknade jag med hög feber och låg och svettades hela natten. Inte så speciellt sugen på att sitta på en 12 timmars flight när man har toppar på 39,5°. (nej jag har inte tagit tempen det är en gissning). Först över till Wien, spring för att hinna med det tighta bytet. Plats 17 a fick jag, precis när jag hade börjat fläka ut mig och mina pinaler sätter sig en as packad britt bredvid mig. FAN FAN FAN!!!!!! Jag kommer spring på toa hela natten och han kommer vilja prata med mig och supa mig under bordet...! Men det finns nog en gud nånstans för helt plötsligt reser han på sig och sätter sig med sina polare. Cabin personalen var så söta, dom kom förbi med vatten och kokte eget pepparmint tè och fråga hur jag mådde lite då och då. Landar och är helt slut, bagaget är självklart försenat så jag får en slant att handla nya käder för och ett stiligt litet övernattningskitt för män, med en folder att dom var väldigt ledsna att bagaget hade kommit bort.... Däckade på hotelet och sitter nu och svettas nere i lobbyn till nån Thailändsk avslappningsmusik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en polare till mig flög hem från laos en gång på aeroflot. då var det ett gäng fulla ryssar som började slåss i stolraden framför honom. detta upprepades ett par gånger under resan. de slutade med att de var så fulla och sönderslagna att alla däckade i olika stolar, men min polare var skit skraj!ingen i personalen vågade säga till dom!

Ida Thunberg sa...

oj, stackars! krya på dig-kram.