måndag, januari 23, 2006

Voglio una donna!

Det mesta med mitt jobb är helt fantastiskt, men det finns några sidor som är svåra. Att försöka ha en relaion med någon är oftast helt kört. Vem vill vara tillsammans med någon egentligen, som oftast är ute och reser? För min del hade det varit perfekt, en vecka ledigt schyst vi ses på halva vägen. Förmodligen hade inte heller det funkat men en man kan ju alltid drömma och idag är en sån dag. Nyligen krashade en polare sitt förhållande, hennes pojkvän ville ut och resa och jobba själv. Att resa själv kan ibland var skönt men oftast är det sjukt tråkigt. Vem ska man dela sina upplevelser med? Visst jag har inte så mycket tid över när jag jobbar men oftast kan man ta en dag ledigt. Såklart det vore sjukt tråkigt för båda om man inte jobbade tillsammans iaf så att båda hade saker att göra. Förutom min kompis Maria som envisas med att vi borde gifta oss så hon kunde glida med på alla resor som lyx hustru... Yea right! Förmodligen kommer jag sitta uppe i ett träd och tjura när jag är 80 år som farfarn i filmen Amarcord och skrika "voglio una donna!" Dvs om jag har lärt mig italenska och flyttat ner till Italien, annars om jag hittar nått träd att sitta i på Gotland kommer jag sitta där och skrika "jag vill ha en kvinna!".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, trots att Italien later bra kan jag gifta mej med dej och sa far du hanga med runt varlden som min lyxdiplomatmake.

Martin von Krogh sa...

Det låter som en plan vi får bara se till att träffas lite oftare än en gång om året isf. Vindo para baixo agora, beijos!