lördag, januari 21, 2006

Dagens bild

One big fuck up! I februari förra året skulle jag göra ett reportage om GAM gerillan i Indonesien. Till en början så gick allt bra jag bodde med en aktiv cell som bodde undercover inne i Banda Ache. När jag sen skulle ut i regskogen med en grupp gerilla soldater så sket det sig ordentligt. Efter några dagar blev jag kalas sjuk, dysenteri och malaria jag behövde komma till sjukhus så snabbt som möjligt. Tyvär så var vi mitt ute i djungeln och inga möjligheter till helikopter lyft. Folk satt i Jakarta, Stockholm och New York och försökte få ut mig. Till er är jag evigt tacksam! Det hela slutade bra, men om ni vill läsa hela historien kan ni göra det här. Nu efteråt är den faktsikt ganska rolig...

2 kommentarer:

Ida Thunberg sa...

Det var väldigt tur att det där ordnade sig. Väldigt tur.
Jag blev ju orolig & rädd till och med i efterhand när jag hörde historien, fast du satt framför mig och berättade den...

Nä, det känns lugnare när du håller till på stranden och jobbar (även om jag naturligtvis är extremt avundsjuk, som du vet)

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Mercedes benz foto Weight loss management centers - los angeles camping in colorado springs Mischa barton no ass Effexor ex Britannia air line airplane model Plano golf courses levaquin 250mg black dick hurting white pussy Texan isuzu price lists Hummer h2 fuel economy California field trip Coastal boating communities homes smartburn weightloss supplement Freezer fridge hotpoint stainless steel sports reward stickers