lördag, januari 28, 2006

Dagens bild

En purfärsk bild från smiths street i Singapore. Ett kinesiskt nyår firade jag såhär. 10.00 dra ner till Santosa ligga på stranden, gäsa och ta igen gårdagens festande. Hem sova siesta. Ut och äta tapas på ett otroligt mysig ställe vid sommerset road. En snabbis förbi New Asia bar. Sen ner till Smiths street, vilket var ett antiklimax, ett kinesiskt nyår firas stort i liten skala. Fyrverkerierna varade i fem minuter sen trängdes mest folk. Snabbt tillbaks till New Asia bar, dansa järnet, hem svalka av sig i poolen och nu ska jag snart sova! God natt och dröm sött var du än är!

2 kommentarer:

A. von Achtersnurra sa...

Så du är fotograf... Konstigt att vi inte har träffats.

Du är taggad:
http://snurra.blogspot.com/2006/01/listor.html

Martin von Krogh sa...

Det var snällt, tror jag! Känner mig lite dum men jag är en färsking på det här med blogging, vad inebär att vara taggad?
Men som jag förstår det på din blogg är du reporter? Jobbar vi inom samma område och i samma stad? Isf är det synd att vi inte träffats, men det gör vi kanske.

En shaallah