torsdag, januari 19, 2006

99:an

Var precis nere och käkade lunch med min roomie på vår lokala kina restaurant 99:an. Jag beställer alltid samma rätt och kvinnan som äger stället kommer alltid fram till mig och säger -beff with black pepper??? I början tror jag att hon tyckte det var lite charmigt, men nu har hon tröttnat på mig. Lite frustrerad och uppgiven säger hon Beff with black pepper???? Och jag nickar glatt! (jag vet sjukt dålig fantasi, men det är ju såååå gott!!!). Efter ett tag kommer vi in på hur det kommer sig att Indier aldrig har riktiga väskor? (ledsen att jag drar alla över en kant...) På bussen, som jag förövrigt aldrig har använt men enligt min roomie så kommer dom alltid med påsar och kartonger från och till jobbet. Nu kanske du tänker att jag är lite väl fördomsfull och att dom faktiskt inte har råd! Kanske det men jag tror inte det för på Indiernas motsvarighet till Ikea Mustafa center kan man nämligen hitta sjukt mycket billiga väskor. Själv har jag bara referensen när jag har mött dom på flygplatsen, igen utan att vara minsta nedlåtande så kommer dom ofta med ett gäng kartonger och nån stor tyg påse som liknar en väska men som också kan användas som ett tält.

1 kommentar:

Martin von Krogh sa...

Men var den lika god som denn på 99:an så försår jag dig. Jag lovar att lägga ut receptet här om jag lyckas få tag i den.... Dvs om du inte är sjukt trött på det?