lördag, januari 21, 2006

Trött

Hela den här dagen har varit lång och seg. 30°+ fuktigt med en del sol och en del monsun regn. Tanken var att jag skulle ha en effektiv arbets dag där jag skulle komma hem med ett hyfsat material om kineser som köper hundvalpar... På vägen dit somnade jag i taxin och när jag kommer fram så har jag hamnat i en stadsdel som bara säljer husdjur. Enormt stort och allt från reptiler till små tigerkatter. I några av affärerna ser hundarna halv döda ut i värmen. Men tillslut hittar jag en traditionell kinesisk hund valps affär där jag plåtar. Hyfsade bilder men jag har lämning nästa vecka så jag ska till en annan affärer imorgon. Men imorn förmiddag flyttar kontoret ner till Santosa... Så skönt att sitta och jobba på stranden, nåt kallt och dricka och när det blir för varmt så tar man bara ett svalkande dopp! Ikväll blir det slappa med några polare och kolla på film.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske skulle kallat bloggen sarskrivning.blogspot.com ;)

Skojja bara, ska bli kul att läsa om dina äventyr på andra sidan jorden.

Martin von Krogh sa...

Menade du sär eller sars.... Kul att du hittade hit iaf!

Anonym sa...

he he he, ingen är fullkomlig... *rodnar*