söndag, januari 22, 2006

Dagens bild

I veckan fick jag reda på att jag nominerats till årets bild vilket är jätte kul och smick- rande. Förra året var det första gången som jag blev nominerad och tog hem ett andra pris i utlands reportage klassen, prisutdelningen var på Nalen och jag kom hem samma dag från Lebanon. Planet var försenat pga snökaoset som rådde i hela Europa så jag landade några timmar innan utdelningen. Markus kom först hem till mig på en snabb för drink och en välkommen hem kram. Jag var sjukt nervös, hela gänget (från kontinent min svenska byrå) skulle plocka upp mig med taxi och sen åka vidare till Nalen. Jag ringde Magnus och fråga om dom var på g.
- Ja vi kommer, fredrik hittar inte sina skor men snart!
Efter en stund så ringde dom och sa att dom stod utanför. Ute på gatan stod hela gänget med Champagne och en gammal Limmo som dom hyrt. Efter utdelningen står jag i foajen och pratar i mobilen när Fredrik kommer fram till mig och säger att det nog är bättre mottagning utomhus. jag går ut och tänker att dom väl har hittat på nått men ser inget. Inte förens jag lyfter huvudet upp mot andra sidan gatan. Där har dom satt upp en enormt stor tyg vepa med mina bilder och ett stort GRATTIS MARTIN!!! Världens bästa killar är ni och den kvällen kommer jag aldrig glömma.
Tack, Magnus, Fredrik, Roger och Terje.

Bilden är förstås från prisutdelningen, jag tillsammans med min fina vän Bea.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har visst en gemsam bekant, Terje går typ samma utbildning som jag.

Martin von Krogh sa...

Världen är inte så stor...Hur länge ska du vara på praktik?

Anonym sa...

Nio veckor till är det tänkt.