måndag, januari 30, 2006

Bankfobi

Under åren har jag utvecklat en konstig fobi. Idag var det dags att betala räkningar och varje gång jag ska sätta mig ner och göra det kommer jag på nått bättre att göra. Det tar mig ca tre timmar innan jag faktisgt gör det och efteråt så känns det så skönt. Dagarna innan brukar jag må dåligt, svårt att sova och känna mig nere. Och varje gång tar det ett tag innan jag fattar varför jag mår dåligt, det är som om jag hade bank PMS. (jag vet ju inte hur det känns att ha riktig pms men jag chansar på att ni som har det känner nått liknande)?
Nu tror ni att det handlar om att jag inte vill släppa taget om mina pengar, men dom här symtomen visar upp sig även när jag ska räkna ihop kvitton och skicka in min utlägg, skicka fakturor (här är det mer att jag gör det väldigt sent, jag mår inte värst dåligt av det) och deklarera. För nått år sen hade vi deklarationskväll ihop, ett gäng likasinnade och lite öl och då kändes det inte lika tråkigt. Men att sitta själv och svettas är ju inget roligt. Om nu deklarera någonsin kan bli roligt... Men det närmar sig och jag och många andra flyttfåglar blir tvungna att flyga hem. Vissa för att det snart börjar bli vår andra för att fylla i en tråkig papperslapp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min PMS låter exakt som din

Martin von Krogh sa...

Hmm coolt, eller vad man nu säger fast jag misstänker att du har det på "riktigt".... Men du har inga bank fobier?