torsdag, november 01, 2007

Första dagen i Indien

Vilket ställe jag har kommit till.... Hade tänkt stiga upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt men låg klubbad som en säl fram till kl 11. Sen var det bara att ge sig ut på stan, först på listan att göra, var att fixa ett multiple visa. (ändra mitt visum så att jag kan åka in och ut från Indien och förlänga det så jag kan stanna i 8 månader) Jag hade hört några skrämsel stories om att byråkratin i Indien är den värsta, så jag räknade iskallt med att få det på 2-3 veckor. Väl framme vid inrikes ministeriet frågar jag vart jag ska, vakten säger ingång 3, vakten vid ingång 3 sa att jag skulle till ingång 2, vakten vid ingång 2 sa ingång 3. Tillslut visade det sig att det var ingång 3 och väl uppe på kontoret träffade jag en super trevlig man som fixade papperna på 10 min. Så imorgon ska jag till visum kontoret som ligger en timme bort med bil (för självklart ligger dom inte i samma hus).

Inga kommentarer: