tisdag, november 27, 2007

Motsatser

Jag har några gånger nu skrivit om min frustration över att det inte finns nån logik i att det är så mycket lättare att rasera än att bygga upp. En sak som är bra när man reser själv är att man har mycket tid att tänka och jag har nu kommit på svaret (iaf mitt svar). Det är meningen att det ska ta långtid att bygga saker så att vi ska ta hand och värna om det. Om det inte var svårt att bygga saker och lång tog tid skulle vi nog leva i ett väldigt konstigt samhälle. Tänk dig själv att det skulle gå lika snabbt att bygga ett hus som det tar att riva det. Eller att hoppa in ett 5-årigt förhållande lika snabbt som det tar att säga att -Det är slut. Det hade inte funnits något att bry sig om längre, därför tar det längre tid att bygga saker än att ha sönder dom. Och för er som tror att jag har blivit religiös eller håller på att flumma ut här i Indien, well ni har fel. Bara några vardags tankar från ett hotellrum.

Inga kommentarer: