söndag, november 04, 2007

Lite kolonial söndags underhållning

Några dagar har gått och jag trodde jag hade i skrivit varje dag men tydligen bara i mitt huvud... Jag har i varje fall lyckats hitta en lägenhet att hyra! Efter inte så uppmuntrande tips från diverse folk var jag på väg att ta första bästa, som tur var väntade jag och kollade in några till igår. Lyan som jag hittade är sååååå fin, högst upp i byggnaden i ett lite finare område. Lugnt, inga bilar, vakter och en super trevlig hyresvärd. 2 rum och kök, allt jag behöver. Sen skadar det inte att det är en etageterass med en mysig liten trädgård (massa fina växter i olika krukor). Och att jag kan få färsk frukt till dörren varje morgon om jag vill. Idag har jag ägnat mig åt lite koloniala aktiviteter, hästpolo! Gräddan av New Delhi var förmodligen där och sippade på drinkar i skuggan av solen. Skit fin miljö och underbart ljus, ska nog fortsätta åka dit och plåta under tiden jag är här. Resten av tiden har jag jobbat, jag fick en förfrågan av en tidning att åka bort några dagar, får se om det fortfarande är aktuellt på måndag... Imorgon skrivs kontraktet med hyresvärden och sen ska jag pipa upp på immigrationsmyndigheten och få mitt visum fixat, nu ska jag snart sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit! Det låter som en trevlig lägenhet. Man kanske ska komma på besök. Lite långt borta bara....

Anonym sa...

Kul att du landar rätt Martin! Och att du fick med dig allt gods på resan utan hemskeföljder (vi snackades vid lite hastigt om detta vid nikonträffen i Stockholm för dryga veckan sedan). Ska bli kul att följa dina äventyr därborta i landet.
Lycka till!
mvh /Christian

Anonym sa...

Jag ser att även indierna uppskattar taxar!

Martin von Krogh sa...

Robin: Tjena Robin, ja du borde verkligen komma på ett ett besök hit! tar bara 8 timmar med flyg.

Christian: Tack! Jag ska försöka skriva så ofta som möjligt.


Håkan: Du hade gillat Polo matchen! Helt vansinnigt coolt, du måste bara komma och hälsa på!

Stor kram!!