söndag, november 18, 2007

Home sweet home

Kom tillbaks till Delhi i fredagsnatt, vilket känns så skönt. Jag lovar att ge Bombay en till chans nån dag men inte just nu. Delhi passar mig alldeles utmärkt. För några dagar sen höll jag på att hamna i mitt första Indiska slagsmål (mitt livs första för den delen också). Det hela utspelade sig på det ett Air Tel kontor (mobilleverantör), min Indiska mobil hade blivit avstängd pga att "någon" glömt att skicka in registreringspapperna. Så när jag väl kom in på kontoret ber dom mig att fylla i papperna igen. Jag blev vansinnig för jag behövde min tel och jag skulle isf bli tvungen att åka hem kopiera passet åka till en fotoautomat och fixa ett kort och sen åka tillbaka och lämna in allt igen. Så jag säger till mannen att enbart för att dom hade "fuckat upp allting, skulle jag behöva göra om allt igen". Han blev vansinnig tillbaka och hotar med att skicka springpojken på mig och ringa svenska ambassaden för att jag har använt förolämpande ord mot honom etc. Well well, jag bad om ursäkt, enbart för jag inte ville hamna på någon besvärlig-kund-lista. Så idag tänkte jag testa min nya taktik, en taxi chaufför försökte lura mig på en slant, jag visste priset så jag frågade honom bara om jag såg ut som en idiot? Med ett leende på läpparna svarade han bara YES! Så mycket för den taktiken...

Inga kommentarer: