onsdag, november 28, 2007

Godmorgon!

Jag hoppas du sovit gott, för det har jag, jag har varit sjuk dom senaste dagarna men idag vaknade jag upp och kände mig bättre. Jag ska hoppa in i en "auto" snart och bege mig mot flygplatsen. På dagens första sida av "The Indian EXPRESS" kan man läsa att Delhi's flygplats "Indira Gandhi....." har blivit rankad som den 5 värsta flygplatsen i världen. Jag har besökt två av dom andra, Bagdad's flygplats BIAP och Paris, Charles de Gaulle. Som för övrigt är den enda flygplatsen där jag har missat ett plan. Sen fanns det massa annat att läsa om i tidningen men jag fastnade för dagens två insändare som båda handlade om nedsmutsningen i Pune. Den ena vill att floden som går genom stan ska rensas för att det är så mycket ohälsa runt om den och den andra tycker det var pinsamt när utlänningar kommer på besök och skrattar åt dom påvra förhållandena, såsom vägar och renhållning. Och där fick jag mina fördomar punkterade, skönt för jag trodde nästan att folk här inte längre brydde sig om kaoset och föroreningen. Det sista jag hann med igår var att käka middag med reportern, tillslut hamnade vi på en av Pune's hårdrocksklubbar, eller alltså det var en jazzklubb som spelade svintung heavymetal blandat med Iron Maiden, där vanliga killar satt och headbangade och njöt.

Inga kommentarer: