torsdag, november 15, 2007

Lite tom

Bombay är inte min stad, eller så ligger det fler saker bakom men idag känner jag mig lite tom. Jag är här nere på jobb för Wall Street Journal, blev uppringd av agenturen på tisdagsnatten och tog första flyget ner på onsdagen. Visst har jag sovit dåligt, jobbat mycket och ätit lite. Att tillägga är att mitt snus nu är helt slut, så idag har jag slutat. Men det känns ändå tomt inombords. Det har lite med att reportern som skriver texten är "knepig", ändrar i texten och tar bort personer som jag ska plåta och sen inte bekräftar vem som ska bort och sen irriterat ringer upp och säger att ingen ska bort och att det bara är att fortsätta som det är sagt. Jag vet inte hur jag lyckas hamna på kant med så mycket tidningsfolk men det lyckas jag med iaf, ett av felen är att jag säger som jag tycker inget lull lull eller krusiduller. Vilket inte alltid är så jätte bra... Och slutar med att folk tycket jag är kaxig, vilket jag verkligen inte är. Men vad ska man annars göra? En annan del är att jag inte kommer kunna ta med mig hela familjen på Stora journalist priset, känns jätte tråkigt att inte kunna dela det med dom. Men underbart att Fly kan följa med! Ibland vill man bara för mycket på en och samma gång. Men jag har mött många fina människor här, har egentligen en underbar historia som hände igår men jag får vänta med den för det är en julklapp till någon. I morgon kommer jag sitta inlåst på hotellet hela dagen och redigera bilder innan flyget lyfter kl 20:00, ska bli skönt att komma hem till Delhi!

Stockholm just nu känns du väldigt långt borta och jag saknar er...

Inga kommentarer: