söndag, februari 05, 2006

Vinter kollektion

I veckan fick jag konstiga fläckar på mina favorit piratbyxor. Dom uppstod när jag tvättade dom och blev bara värre när jag försökte tvätta bort dom, det ser ut som en bil kört förbi och stänkt massa smuts överallt. Jag började med att försöka få bort fläckarna med super medel. Funkade ej. Sen gick jag till kemtvätten. Funkeade ej. Sen köpte jag färg och försöte färga bort fläckarna. Funkade ej. Det blev bara värre och värre så det slutade med att jag slängde dom. Sjukt dyra var dom så det sved. Så idag begav jag mig ut på stan för att införskaffa ett par nya. Alla affärer ligger i olika gallerior i dessa affärer har du ytterliggare affärer and so on and so on. Så det är som att gå in i en så där liten rysk dam som bara blir mindre och mindre. Singapore har i princip inga årstider, under december-januari så regnar det lite mer men det är fortfarande lika varmt. Ändå så har dom just nu vinter kollektionen inne dvs att det finns inte så många shorts eller piratbyxor. Är det nån som kan förklara det här? Det är ju för fan 30°+ året runt!!! Jag hittade iaf inga shorts, det blev en skjorta istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va' tusan: du kunde ju ha räddat brallorna genom att FÄRGA om dem!
Gör det nästa igång istället...
Det bästa är ju när Singapore har klädrea för att bereda plats för den nya säsongen: de fyller ju alla samma funktion!

Samuel

Martin von Krogh sa...

Men det var ju det jag gjorde men det funkade inte. Sen var själva byxorna i bomull men detaljer, snoddar och knappar i nylon...