lördag, februari 18, 2006

Tomeht

Hela veckan har känts tom, jag känner mig tom. Jag är inte ledsen eller deprimerad utan känner mig bara tom. Jag har spännande jobb som ligger och väntar men just nu känns inget kul. Jag har ingen ork att ta tag i nått. Jag har en drös med jobb som ligger och väntar på att bli klara men jag har inte rört ett enda. I veckan ringde en fotograf från England, han stannde i Singapore i några dagar och undra om jag hade tid att mötas upp. Det var så skönt att bara hänga med honom, gå runt på stan kolla i affärer och käka. Jag saknar att inte ha journalistkompisar i vardagen som jag bara kan träffa på stan och bolla ideer med eller bara snacka skit om jobbet. Nån som förstår varför man är tom efter en intensiv resa. Någon som också sitter uppe på natten och jobbar och inte har ett liv. Den här veckan har jag bott på en soffa hos några vänner här nere. Jag bor på nåder känns det som, jag vet att så är inte fallet men så känns det som. Det ska bli skönt på torsdag att flytta in i min nya lägenhet på east coast. Då kommer jag tillbaka och kan känna att jag har en fast punkt i tillvaron igen.