fredag, februari 10, 2006

Hotel rummmet

Fläkten surrar och försöker göra det lite mera bekvämt, Jill Scott sjunger från min dator, sitter på hotel rummet med en uppdrucken öl och en på som jag sippar på. Klockan är 02:09 och det verkar som om nån inte vill att jag ska sova.
Tidigare under dagen så hyrde jag en mc vespa, skulle glida runt på ön med den lokala knarklangaren "Free". Han försov sig så jag fick åka runt ensam, hade hoppats på att han skulle visa mig lite illegala bordeller men det blir tydligen imorgon. Jag har inte fått det bästa intrycket av Saipan förens idag. Tidigare har jag känt att det här bara är en sexstad dit folk kommer för att spela och ha sex. Men när jag och min ipod gled runt på ön på vespan så ändrades det lite. Överallt är det grönt och varmt, galna hundar som skäller och viftar på svansen när man kommer körande och Saipaneser som nickar med ett varmt leende när man kommer åkande.
Det ska bli skönt att komma härifrån snart dock, det börjar bli lite för riskabelt med maffia och folk som är rädda. Sen hade jag hoppats på att vara ledig några dagar men det har varit så mycket jobb så jag har gått och lagt mig halv fyra varenda natt och stigit upp nio. Ö livet är inte lika glammigt som det kunde varigt. Och imorgon åker min reporter hem så då blir det ännu mer ensamt.

1 kommentar:

Peppe sa...

Ta det lugnt med maffian.

Hoppas du somnade till slut och drömde om nåt mysigt...