måndag, februari 20, 2006

Dagens bild

I sommras var jag nere i London under bombdådet och jobbade. När jag var ute vid Finsburry mosken så delade jag en taxi tillbaka till hotelet med en fransk reporter från EPA. En väldigt fransk ung kille, jag frågade om han jobbade med en fotograf. Jo visst hade han en fotograf med sig från Paris. En äldre man som just då satt på ett fik. När fransmannen hade frågat sin fotograf om han skulle med ut till mosken hade han svarat - I don't do buildings!!!! (ska läsas med fransk engelska). Kan kanske vara en utav dom skönaste replikerna jag hört från en fotograf. Den unga reportern var lika road som jag. Om man drar en sån replik och är typ 100 år så får man lite credd, iaf av mig. Så underbart drygt att det blir charmigt....
Jag är inte 100 år än och tycker att det kan vara kul att ibland plåta byggnader...
Kyrkan i centrala Saipan (vet iof inte vad som skulle vara ocentralt på en sån liten ö).

Inga kommentarer: