lördag, februari 11, 2006

Dagens bild

Det här är min sista kväll, jag var på väg hem från en plåtning när jag hör massa folk som skriker. Det lät som en publik till nått evanemang av nåttslag men jag hade till en början svårt att hitta var det kom från. Efter ett tag ser jag en upplyst arena och bredvid den full med människor som sitter runt nått. Jag ser inte vad det är men jag betalar inträde och går in. Det är en lokal kickboxnings match. Öns stora fighters ska gå en final match, alla är lyriska och gormar och hejar på. Dom slåss inne i en bur medans publiken sitter runt.
Kickboxning är tydligen stort här och jag hade "tur" som fick se dessa två fightas.
En kämpe har slagit sönder sitt öga och nu är läkaren på väg att sy ihop det.

1 kommentar:

Martin von Krogh sa...

Typ, fast med pengar inbladat.