tisdag, februari 07, 2006

Landat

Efter den nogrannaste säkerhets kontrollen i Guam, där dom plockade isär hela min kamerautrustning för att leta efter sprängmedel. Hela proceduren tog ca 40 min. Saksamma jag är nu i Saipan iaf, det var mörkt när jag landa så än så länge vet jag inte om det är någon paradis ö, men en utförlig rapport kommer imorgon. Jag har iaf hunnit träffa min reporter som var jätte trevlig, fick ännu mer bakgrund till jobbet som vi ska göra. Sjukt svårt men väldigt intressant, så det ska bli spännande och se hur djupt ner vi kommer.
Godnatt!

GMT+10

4 kommentarer:

Ida Thunberg sa...

lycka till!
kram

Me sa...

Visste du att det är en svensk kille som är bas på Marianas Visitors Authority?
Han heter Jonas Ögren, och är managing director. Jag tror att han normalt jobbar i Saipan.
Vi träffades på en privatfest på Saipan en gång för 4-5 år sedan.
Jag vet inte om han fortfarande är kvar.
Mariana Visitors Authority
www.mymarianas.com

Stefan

Martin von Krogh sa...

Tack det var ett bra tips ska kolla om han är kvar.
Har du fler tips till en Saipan rookie?

Me sa...

Det finns en restaurang som heter Sunset Bar&Grill och som ligger i Pacific Gardenia Hotel.
Hotellet är jätte-litet och restaurangen är mysig och ligger bokstavligen på stranden. Som namnet antyder, är den bästa tiden att besöka vid solnedgången. Billigt och gott!

Johnny’s Bar (vid Grand Hotel) är en bar där man kan träffa ”the locals”.
Baren ligger i ett skjul vid stranden. Vägen in till baren är inte asfalterad så det kan se lite skumt ut, med inne i baren är det riktigt mysigt.
Prova att spela bowlingspelet där man skjuter iväg en tyngd på ett sandklätt spelbord.
Johnny’s bar är det perfekta stället att höra local gossip och även information som man inte får på turistkontoret.

Ha Kul!