söndag, februari 12, 2006

Att bli frälst

När jag idag skulle lämna Saipan så var flyget försenat med tre timmar. Island time! Jag lyckades däremot fixa så alla vi tio passagerare fick köpa mat för tio dollar var på flygbolagets bekostnad.... Det ska kosta att vara sen.
Maten avnjöt jag med två stycken mormoner. Jag har fortfarande inte riktigt fattat vad det är för skillnad på att vara "kristen" och mormon men dom har tydligen ett tredje testamente som bara handlar om dom. Jag var nästan övertygad mormon tills dom började prata om hur fel det var att vara homosexuell och hur en i kyrkan som varit "det", gjorde det rätta och tog livet av sig. En annan sak som fick mig att tveka var deras syn på USA, det är nämligen där dom är som starkast. När USA går ut i krig gör vi det bara för att försvara friheten...

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Dret som mormonerna är mest kända för är annars att det för dem är tillåtet att ha flera fruar. Delstaten Utah i USA är det ställe där det finns mest mormoner.