onsdag, juli 05, 2006

Väntan

I natt när jag låg och pratade med min underbara flickvän small det plötsligt till. Israelerna hade bombat inrikesministeriet, vi var på plats 10 min senare. Ett bostadeshus som låg två meter från ministeriet var lika förstört på sidan som vette på huset. jag var inne i några lägenheter och i en lägenhet låg kylskåpet fem meter från var den stod och allt var trasigt. Det var flera skadade och blodet var utsmetat på golvet i trapphuset. Idag öppnade dom gränsen i några timmar för journalister, tydligen hade det varit lång kö och det verkar inte bättre än att dom flesta utländska medier lämnar Gaza remsan nu innan Israelerna går in. Tyvär så lämnade DN Gaza samtidigt som resten. Så nu sitter vi här jag och min reporter Per-Ola Ohlsson och väntar på vad som komma skall.

1 kommentar:

Jens Sandvej sa...

Starkt att ni stannar kvar, respekt! Det behövs folk som vittnar om vad som händer där.

Bra bilder på AB, keep up the good work!