söndag, juli 02, 2006

Vilken soppa

Det har varit lite rörigt men nu rullar det på. Bland våra fadäser finns två bortappade väskor, dock inte vårat fel. En borttappad bil som vi letade efter i en timme innan jag tillslut hittade den. Nästan soppatorsk mitt i ingenstans... Men nu rullar som sagt allt igen och just nu befinner vi oss i Gaza. När jag för en stund sen satte uppe på mitt rum här i Gaza City och reigerade bilder började Israelerna lobba in Sonic granater. Ingen kommer till skada av dom men det smäller bra duktigt och jag och min reporet Per-Ola slängde på oss västarna och sprang ner för att leta efter platsen där vi trodde den slagit ner. Men med stressen i blicken frågar vi receptionisten på hotellet ifall hon visste var den slagit ner och fick ett varmt leende tillbaks och en förklaring att det här händer hela tiden. Dom fick sig iaf ett gott skratt för vi såg ut som hej kom och hjälp mig.... Nu ska det sovas nån timme tills dom nattliga attackerna börjar. Kolla Aftonbladet imorgon om ni vill se en snyggo byline bild och ett bra reportage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Martin...har monterat upp din och Håkans hängmatta nu. Den e grymt skön...ska lägga mig där nu och läsa boken som jag fick av er. Lycka till med allt jobb!

kram

Anonym sa...

Hej Marcus här

Håll huvet kallt o kom hem snart, vi saknade dig på Live and Jives rockabilly festival! Men kittens kör på Pride också så då kan du komma. Peace in the middle east! Kram Marcus