torsdag, april 24, 2008

Ändrade planer


I morse var jag på väg till Dharamsla för att göra ett eget jobb om situationen i Tibet. Men saker händer längs vägen och jag stannar i Delhi i några dagar till innan jag sticker iväg men till ett annat ställe. Det är knepigt när det finns för många bra jobb att göra, vilket ska man välja? Igår när jag kom hem var det som att ha en hårtork i ansiktet hela tiden. Den vind som brukar var så svalkande var istället stek het. Under dagen hade det varit 45 °+ och inte kallare blev det idag. Min kropp reagarde på det mest besynnerliga sätt, jag har nu extrem handsvett hela tiden. Jag misstänker att det är en ny deo som jag köpt och hoppas det försvinner till i morgon... Jobbet gick annars bra, jag skulle ta porträtt av den första gay aktivisten i Nepal och det här är två av bilderna, jobbet kommer ut i maj i et magasin i USA.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt nice! Gillar speciellt det mörka porträttet! Eftertänksamt....

Chroma Project sa...

wow !! stämningen är härlig men synd att befintliga ljuset är så pass lågt. keep on