fredag, april 18, 2008

FCC

Gårdagen bestod av att springa runt i Delhi och jaga demonstranter. OS facklan hade kommit till Delhi och staden var belägrad av polis och militärer. Några vilda protester som det står om i tidningarna såg iaf inte jag. Till och från var det grupper om 5-20 personer som ställde sig och skrek någonstans, 2 min senare så kom polisen och grep dom. Totalt blev 150 personer arresterade. På kvällen möttes hela journalist maffian upp på FCC, (foreign correspondant club) sjukt trevligt att sitta och babbla massa strunt och prata roliga jobb ihop. Själv hade jag hoppats på att stuckit till Dharamsala idag men jag har dels ett jobb som jag inte gjort ut än, som ligger och ger mig dålig samvete. Sen har jag två uppdrags förfrågningar som kom in i veckan som jag inte fått svar på än. Det ena är i Kota, igen.... Och det andra i Nepal. Jag och en annan fotograf funderar också att hinna sticka ner till Sri Lanka näst nästa vecka och surfa och göra några jobb om tigrarna, innan jag drar till Afghanistan. Så nu måste jag göra ut mitt dåliga samvete i form av 30 bilder.

Inga kommentarer: